Belgen boeken vakanties vaker online, ook na de Covid periode.

Gent, 22 september 2023. Tijdens de Covid periode kende online shoppen logischerwijze een grote stijging. Op zijn minst verrassend is dat, na deze periode, deze trend zich ongebreideld doorzet voor het boeken van vakanties bij Belgische vakantiegangers. Neckermann België speelt op deze trend handig in, met een klantvriendelijke combinatie van zowel 40 Travelshops als een handige en klantvriendelijke webshop voor de Belgische vakantieganger. 
 

De trend tijdens de Covid periode om online te shoppen zet zich, ook na de Covid periode, ongebreideld door, voor het boeken van vakanties.  

Recente studies naar zowel het reisgedrag als naar de vakantie-intenties van de Belgen (ABTO/GfK) geven aan dat, ook na de Covid periode, de Belg steeds meer online zijn vakantie wil boeken. 

Neckermann België , die  zijn vakanties verkoopt via 40 Travelshops en via www.neckermann.be neemt een gelijkaardige evolutie waar. Voor pakketreizen (vlucht + hotel) blijft het percentage van online boekingen bij Belgen inmiddels ruim boven de 50% zoals blijkt in de grafiek hieronder :  

 

 

 

De Neckermann website druk bezocht en permanent in evolutie met een doorgedreven technologie   

De website www.neckermann.be  biedt als één van de weinige in België een platform aan dat verschillende reisaanbieders combineert.  Je vindt er tevens een aanbod van vele productsegmenten: autovakanties, vliegvakanties, exotische vakanties, maar ook vakantiewoningen, citytrips en sinds kort ook zelfs fly-and-drives.  

Goede deals voor de klanten worden steeds automatisch naar voor geschoven.  

Deze verbrede opstelling en nieuwe aanpak valt in de smaak : inmiddels bezoeken meer dan 3 miljoen mensen per jaar neckermann.be en ook in de Neckermann Travelshops, met gelijkaardige technologie, is er sterke interesse voor deze vernieuwde aanpak. 
 

Inspiratie via de website … advies in de Travelshops …. en online boeken of vice – versa 

Neckermann België, dat volop inzet op “multi-channel” of de klant zelf laat kiezen welk inspiratie-, advies- of boekingskanaal hij wenst, merkt dat steeds meer van zijn klanten gebruik maakt van de combinatie van zowel online als offline. Op die manier maakt het Neckermann niet uit waar de klant uiteindelijk boekt. De klant kiest gewoon voor de zekerheid van het vertrouwde Neckermann. Een recente review op Trustpilot van een Neckermann klant vatte het mooi samen : “ Zeer gemakkelijke website om te boeken, en het telefoontje de dag erna geeft eveneens een goed gevoel. Een aanrader!” 
 

Neckermann online en in de Travel Shops : een compleet vakantieaanbod voor de Belgische klant met de beste deals. 

Neckermann wil 90% van de vakantiebehoeftes van de Belgische reizigers kunnen afdekken. Met een mooi aanbod van zorgvuldig gekozen partners kiest Neckermann uitsluitend voor vakanties die passen bij de behoeftes van de Belgische vakantieganger.  

Dit alles met de focus op de beste deals voor de specifieke wensen van de Belgische reizigers en met de service en grondige kennis van de reisagenten in de Travelshops. 


OVER NECKERMANN

‘Neckermann’ helpt al meer dan 40 jaar klanten bij het boeken van hun droomvakantie. Dankzij de samenwerking met sterke merken en partners bieden ze een ruim aanbod aan vakanties zoals strandvakanties, cruises, autovakanties, citytrips, skivakanties als dichtbijvakanties. Dit doen ze vanuit hun 40 Neckermann Travel Shops, verspreid over België (Vlaanderen, Brussel en Wallonië) alsook via hun online webshop www.neckermann.be. Alle medewerkers van Neckermann zijn gepassioneerde reisprofessionals die gebeten zijn door de reismicrobe en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel dragen.

Neckermann Belgium NV

Chaussée de Bruxelles 257

1410 Waterloo

België

pers@neckermann.be